Czy gruszka może pomóc w odchudzaniu?

Wiele osób myśli, że aby schudnąć należy znacznie ograniczyć lub zupełnie wyeliminować z diety owoce. Utarło się przekonanie, że przez wysoką zawartość naturalnego cukru, owoce nie są sprzymierzeńcem smukłej sylwetki. Wśród tych szczególnie tuczących obok bananów i winogron, wysokie miejsce zajmuje gruszka. Twierdzi się, że gruszka to owoc, którego nie powinno się jeść podczas diety odchudzającej ze względu na wysoką zawartość cukru. Jak jest naprawdę? Zdecydowanie można jeść gruszki podczas procesu odchudzania!

Jakie właściwości ma gruszka?

Wbrew obiegowej opinii, gruszka zawiera naprawdę niski indeks glikemiczny – wynosi on 30. To nawet mniej niż w przypadku jabłek. Dzięki temu gruszki śmiało mogą jeść nawet osoby z cukrzycą i insulinoopornością. Ponadto, owoce zawierają dużo wody (84%) oraz są bogate w błonnik. Dzięki temu długo po ich zjedzeniu pozostaje uczucie sytości. Najbogatsza w błonnik jest skórka, dlatego lepiej nie obierać jej z owoców. 

Witaminy zawarte w gruszkach

Gruszka to owoc pełen cennych witamin i minerałów! Przede wszystkim witaminy C, K i E, a także witaminy B. Chronią przed licznymi chorobami oraz wzmacniają odporność. Oprócz tego gruszki to bogactwo mikroelementów, takich jak cynk, magnez, potas, wapń, żelazo, sód, fosfor. Dostarczanie sobie odpowiedniej porcji witamin i mikroelementów jest szczególnie ważne podczas odchudzania. Dzięki spożywaniu gruszek możemy je uzupełnić poprzez dostarczane każdego dnia produkty spożywcze.

Zalety spożywania gruszek

Oprócz wspomagania odchudzania, gruszki mają też szereg innych, prozdrowotnych właściwości. Ze względu na wysoką zawartość wody doskonale nawadniają organizm, regulują gospodarkę wodną i wspomagają pracę nerek. Ich spożywanie dobrze wpływa w przypadku kamicy nerkowej oraz zapalenia dróg moczowych. Gruszki są uznawane za jedne z najmniej uczulających, dlatego z powodzeniem mogą jeść je alergicy, którzy mają alergię na inne owoce. Ponadto, gruszki regulują ciśnienie krwi i zalecane są profilaktycznie przy chorobach sercowych. Obniżają poziom złego cholesterolu. Pomagają przy zaparciach poprzez zawartość błonnika oraz regulują pracę przewodu pokarmowego. Ogromną zaletą gruszek jest ich lekkostrawność. Mogą je więc jeść osoby z problemami takimi jak zespół jelita drażliwego. Owoce są też bezpieczne dla małych dzieci, nawet poniżej 6 miesiąca życia. Poleca się je matkom karmiącym oraz kobietom w ciąży – ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego.Oczywiście, jak w przypadku wszystkich produktów, również z ilością spożywanych gruszek, nie należy przesadzać. Obżarstwo może spowodować, że nawet najzdrowszy produkt zaszkodzi. Optymalnie najlepiej jeść około 1-2 gruszki dziennie. Jeśli chcemy, aby owoce zachowały pełnię wartości odżywczych, trzeba zadbać o ich jakość. Najlepsze są te z domowego ogródka albo kupione na targu. Zwracajmy na to uwagę, bo takie gruszki nie dość, że dużo lepiej smakują to nie są też wspomagane chemicznymi substancjami

Dodaj komentarz